Original title:
Vztah prospěchu a postojů k předmětům u studentů SŠ
Translated title:
The relationship between the pupil´s classification and their attitude to subjects at secondary school.
Authors:
Hájek, Viktor ; Hadj Moussová, Zuzana (advisor) ; Dvořáček, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o souvislostech mezi hodnocením žáka (dosaženou známkou na vysvědčení) a postoji k ekonomickým předmětům. Je členěna do dvou základních celků, teoretického a empirického. V teoretické části se obecně zabývám postoji, motivací a hodnocením žáků. Empirická část přináší východiska a závěry výzkumu postojů, který byl realizován u žáků třetích ročníků středních škol.The purpose of this thesis is to discuss the relationship between the pupil's classification and their attitude to economical subjects. The thesis is subdivided into two basic parts-theoretical and empirical. The theoretical part concerns about attitudes, motivations and classifications. The empirical part explains the outcome and result of my research, which was realized on pupils of third year of studies at economical secondary school.
Keywords:
accountancy; attitude; classification; economy; motivation; pupil; ekonomie; hodnocení; motivace; postoj; účetnictví; žák
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24571