Original title:
Využití webové analytiky v internetovém marketingu
Translated title:
Use of web analytics in internet marketing
Authors:
Drahokoupil, Jakub ; Stříteský, Václav (advisor) ; Tatková, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je představit možnosti a nástroje webové analytiky a vliv webové analytiky na rozhodování v internetovém marketingu. Aplikační část na základě analýzy konkrétního webu ukazuje rozdíly mezi jednotlivými nástroji a zhodnocuje vhodnost jejich použití s důrazem na správnou interpretaci naměřených dat a jejich vliv na rozhodování o dalším vývoji webu.Goal of this Bachelor thesis is to explore and evaluate the possibilities of web analytics tools and their influence on marketing decisions. The application part shows the differences between web analytics tools using the analysis of specific website and evaluates the suitability of their usage with emphasis on correct interpretation of data and their influence on decisions about the website improvements.
Keywords:
marketing; web analytics; website analysis; analýza webu; marketing; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24315