Original title:
Cause-related marketing a principy jeho fungování
Translated title:
Cause-Related Marketing a principy jeho fungování
Authors:
Šanderová, Lenka ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Současné trvdé konkurenční prostředí nutí firmy přicházet neustále s něčím novým. Zákazník se stává stále náročnější, jeho potřeby se posouvají směrem k vrcholu Maslowovy hierarchie potřeb. Cause-Related Marketing (CRM)jako jedna z nejrychleji rostoucích marketingových strategií reaguje na tyto trendy a využívá je ve svůj prospěch. Tento koncept je totiž integrální součástí firemní strategie v oblasti společenské odpovědnosti a představuje strategickou spolupráci firmy a neziskové organizace, kdy výši darovaných prostředků ovlivňuje spotřebitel prostřednictvím svých nákupů. Výzkumy dokazují,že tento koncept na spotřebitele "funguje", otázkou však zůstává, proč tomu tak je. Cílem diplomové práce je tedy vysvětlit prostřednictvím metody logické dedukce principy fungování CRM a celý koncept jednak zasadit do problematiky marketingové strategie a chování spotřebitele, jednak vymezit jeho souvislost se společensky odpovědným chováním firmy.Nowadays firms are dealing with fierce competition and are "forced" to keep launching new products and strategies that would attract consumers'attention. One of the fastest growing marketing strategies - Cause-related marketing (CRM) addresses these trends as well as benefits from them. Cause-related marketing is a strategic partnership between a for-profit and non-profit organization. The contributions to the cause are made via consumer'purchases. As many statistics prove, CRM is a very effective strategy resulting in higher sales, enhanced image as well as loyalty. The question remains: how is it possible? What marketing concepts and techniques stand behind CRM? The diploma theses answers those questions and explains most important markteting and psychologial concepts from consumer's and firm's perspective.
Keywords:
Cause-Related Marketing; Consumer Behaviour; Corporate Social Responsibility; Cause-Related Marketing; Corporate Social Responsibility; Nákupní chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25843