Original title:
Ocenění podniku Mlékárna Hlinsko, s.r.o.
Translated title:
Ocenění podniku Mlékárna Hlinsko, s.r.o.
Authors:
Kořistková, Martina ; Maříková, Pavla (advisor) ; Hejduková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je odhad tržní hodnoty podniku Mlékárna Hlinsko, s.r.o. k 1. 1. 2009. Před samotným oceněním byla nejdříve sestavena strategická analýza, v jejímž závěru je zpracována prognóza tržeb oceňovaného podniku, a finanční analýza, jejímž cílem je zhodnocení finančního zdraví podniku. Na základě závěrů strategické a finanční analýzy byla posouzena oprávněnost předpokladu nepřetržitého trvání podniku. Následně byla sestavena analýza a prognóza generátorů hodnoty a zpracován finanční plán. Pro samotné ocenění je použita metoda DCF Equity a metoda tržního porovnání, konkrétně metoda srovnatelných podniků.The aim of the thesis is to estimate the market value of Mlékárna Hlinsko, s.r.o. as of 1. 1. 2009. At first, a strategic analysis of the company was performed resulting in the sales forecast, and a financial analysis assessing the financial condition of the company. Based on the results of strategic and financial analyses going-concern assumption was assumed to be justified. Then, an analysis and projection of value generators was carried out and a financial plan was created. Valuation itself was performed using the DCF Equity method and a market comparison approach, in particular the Guideline Public Company method.
Keywords:
business valuation; DCF Equity method; financial analysis; market comparison approach; strategic analysis; value generators; finanční analýza; generátory hodnoty; metoda DCF Equity; metoda tržního porovnání; oceňování podniku; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23837