Original title:
Marketingová strategie ve společnosti AUDIT MAX, s.r.o.
Translated title:
Marketing Strategy in AUDIT MAX, s.r.o. Company
Authors:
Pippalová, Veronika ; Kozlová, Taťána (advisor) ; Polanecká, Šárka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce zmapuje stávající stav marketingového mixu jmenované firmy, zpracuje SWOT analýzu k tématu a navrhne přizpůsobení marketingového mixu budoucím cílům a příležitostem. Cíle bude dosaženo zjišťováním stávajících skutečností, provedením zjednodušené analýzy PESTLE a sestavením SWOT matice opatření. Očekávaným výstupem by měly být pro společnost použitelné návrhy a doporučení a shrnuté informace o prostředí společnosti. Teoreticko-metodická část je rozdělena na dvě kapitoly "Současnost" a "Budoucnost". V části "Současnost" je teorie k marketingovému mixu, řízení kvality služeb a konkurence. V části "Budoucnost" je zahrnuta teorie k analýzám prostředí, zákazníkům a veřejnosti, propagaci ve spojení s internetem a dotazníkům. Praktická část je svým rozdělením podobná teoreticko-metodické části. Zahrnuje charakteristiku současného marketingového mixu společnosti a provedení PESTLE a SWOT analýzy. Na konci práce jsou sestaveny doporučení týkající se jednotlivých prvků marketingového mixu.Bachelor thesis maps the current state of the marketing mix of the mentioned company, makes into the SWOT analysis on the topic and suggests the adaptation of the marketing mix for future goals and opportunities. The goal will be achieved by identifying current facts, implementation of simplified PESTLE analysis and SWOT matrix of precaution. The expected output of this thesis should have been the usable proposals and recommendations for the company with summarized information about the company's environment. Theoretical and methodical part is divided into two chapters "Present" and "Future". There are theories of the marketing mix, service quality management and competition in the part "Present". In the part "Future" there is the theory for analyses of company's background, customers and the public, promotion in conjunction with the Internet and questionnaires. The practical part is similar to theoretical and methodical part by its division. It includes description of current marketing mix of the company and realisation of PESTLE and SWOT analysis. At the end of this thesis there are recommendations for individual elements of marketing mix.
Keywords:
AUDIT MAX, s. r. o.; marketing mix; SWOT matrix of precaution; AUDIT MAX, s. r. o.; marketingový mix; SWOT matice opatření
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26268