Original title:
Nové trendy v mediálním plánování
Translated title:
Recent trends in media planning
Authors:
Galík, Pavel ; Černá, Jitka (advisor) ; Novák, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této práci jsem analyzoval změny ve spotřebitelském chování, jejich napojení na nové technologie a nové vnímání hodnot. V návaznosti na to jsem zjišťoval, jak na tento vývoj reagují současné mediální agentury, a jaké nové trendy vznikají v jejich fungování. Práce podává zajímavý a ucelený pohled na proměny v moderním reklamním průmyslu. Její unikátnost spočívá především ve využití běžně nedostupných interních placených zdrojů mediální agentury Initiative.In this bachelor's thesis, I have analyzed recent changes in consumer behaviour, the connection to new technologies and new consumer values. The main goal was to discover how current media agencies react and what trends can be revealed in their functioning. The text offers many useful insights on actual advertising situation, new advertising methods and brands. The uniqueness of the thesis consists mainly in the usage of generally unaccessible internal information sources which media agency Initiative pays for it's daily work.
Keywords:
advertising trends; brands; consumer values; media agencies; media planning; useful insights; budoucnost značek; mediální plánování; proměna; reklama; reklamní průmysl; spotřebitel; trendy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24304