Název:
Mediální plánování se zaměřením na nákup televizních kampaní
Překlad názvu:
Media planning with focus on buying TV campaigns
Autoři:
Bártová, Pavla ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Mlýnek, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem práce je mediální plánování a nákup televizních kampaní. Cílem práce je komplexní analýza procesu mediálního plánování se zaměřením na nákup televizních kampaní. Úvodní část práce se věnuje počátkům reklamního průmyslu a současné moderní reklamě. V teoretické části je kladen důraz na podrobné vysvětlení kroků mediálního plánování a základních mediálních pojmů. U jednotlivých kroků se autorka soustředila na podrobný popis plánování televizních kampaní. Následující text je věnován důležitým podkladům pro rozhodnutí o zařazení televize do komunikačního mixu. Praktická část práce začíná analýzou televizního trhu. Důraz je kladem především na analýzu sledovanosti jednotlivých stanic, investic a na největší inzerenty. Součástí této kapitoly je vytvoření profilů diváků měřených kanálů. Poslední kapitolou analýzy televizního trhu je podrobný popis modelů obchodování konkrétních mediálních zastupitelství. Vrcholem mediálního plánování je vytvoření mediaplánu, proto je do práce zařazen praktický příklad. Na příkladu autorka ukazuje, jak vypadá mediální plánování v praxi. Závěrem celé práce je vytvoření modelu plánování televizních kampaní.The topic of this diploma thesis is media planning and buying of TV campaigns. The objective of the thesis is a comprehensive analysis of the media planning process with a focus on buying of television campaigns. The introductory part of the thesis deals with the beginnings of the advertising industry and the contemporary modern advertisement. The theoretical part is focused on detailed explanations of the planning process and basic media terms. While depicting the media planning process the author accentuates TV campaigns planning. The following text is dedicated to a background important for the decision to include TV in the communication mix. The practical part starts with an analysis of the TV market. Emphasis is put on the analysis of ratings of individual TV channels, investments, and the top advertisers. This chapter also includes creating profiles of viewers of measured channels. The last chapter describes in detail the business models of particular media houses. The last step of media planning is to produce a media plan; therefore, the work included a practical example. In the example the author shows how the media planning works in practice. The thesis is finalized by establishing a model for planning TV campaigns.
Klíčová slova:
Mediální plánování; Nákup televizních kampaní; Televizní reklama; Televizní trh; Buying of TV campaigns; Media planning; TV advertising; TV market
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23656