Original title:
Marketingový mix vybraného podniku
Translated title:
Company's marketing mix
Authors:
Repaská, Kristína ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Chytková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Predmetom uvedenej diplomovej práce je analýza vytvoreného marketingového mixu novootvoreného podniku a jeho následná optimalizácia, resp. návrh nového. Práca je rozdelená do dvoch častí, teoretickej a praktickej. V prvej časti sú uvedené teoretické východiská a poznatky o marketingovom mixe a jeho tvorbe. Ide o základné poznatky o analýzach a krokoch potrebných pri definovaní jednotlivých prvkov marketingového mixu. V druhej praktickej časti je charakterizovaný podnik Coffee Beer Wine bar u Kemov, jeho súčasný marketingový mix a návrh nového optimalizovaného marketingového mixu.Předmětem uvedené diplomové práce je analýza vytvořeného marketingového mixu nově otevřeného podniku a jeho následná optimalizace, resp. návrh nového. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části jsou uvedeny teoretické východiska a poznatky o marketingovém mixu a jeho tvorbě. Jde o základní poznatky o analýzách a krocích potřebných při definování jednotlivých prvků marketingového mixu. V druhé části je charakterizován podnik Coffee Beer Wine bar u Kemov, jeho současný marketingový mix a návrh optimalizovaného marketingového mixu.The aim of presented Master's degree work is to analyze already established marketing mix of new business and to optimize it or suggest the new one. This master's thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In theoretical part we have elaborated theoretical knowledge about marketing mix and its creating and summarized the basic analyses and theoretical resources, necessary to define particular parts of marketing mix. Second, practical part of this thesis includes a description of new established business Coffee Beer Wine bar u Kemov, characterization of the actual structure of its marketing mix and the scheme of suggested optimized new one.
Keywords:
Marketing analyses; Marketing mix; Marketing mix optimization; Marketingové analýzy; Marketingový mix; Optimalizace marketingového mixu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23987