Název:
Aplikace směšovací úlohy při tvorbě marketingové kampaně
Překlad názvu:
Application of the blending problem into the marketing campaign making
Autoři:
Záhorovský, Radek ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Aplikace směšovací úlohy je jedním ze základních nástrojů používaných při tvorbě marketingové kampaně. Dochází zde k využití teoretických poznatků lineárního programování u reálného problému. Tato metoda je využívána k optimalizaci požadovaných cílů zadavatele při zadaném rozpočtu a podmínkách. Lineární programování je jedním z prostředků vhodných k maximalizaci efektivity vynaložených prostředků při rozvrhování rozpočtu do jednotlivých druhů médií. Mediální agentury běžně pracují se specializovaným softwarem, který funguje na bázi lineárního programování. Dosažené výsledky lze následně implementovat do konkrétních situací i pro jiné společnosti podobné produkce. Následně se tyto výsledky mohou podrobit detailnějšímu zkoumání a rozboru. Problémem aplikace směšovací úlohy je ovšem zahrnutí všech faktorů ovlivňujících dopad kampaně do matematického modelu, aby tento model co nejreálněji reprezentoval skutečnost.Application of the blending problem is one of the basic tools used in the marketing campaign making. It uses the theoretical knowledge of the linear programming in the real-world problem. This method is used for the optimization of required goals accepting the given budget and conditions. Linear programming is one of the tools suitable for maximizing the efficiency of the spent costs when scheduling the budget into the different media types. Media agencies normally use sophisticated software based on the linear programming methods. The results can be implemented into other specific situations and for other companies with the same kind of product. After that results can be analyzed for the future use. Basic problem of application of the blending problem is the fact that it is difficult to include all the factors affecting the impact of marketing campaign into the mathematical model.
Klíčová slova:
Afinita; Lineární programování; Reach; Směšovací úloha; Affinity; Blending problem; Linear programming; Reach
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23635