Název:
Marketingové strategie neziskových organizací v kulturní sféře
Překlad názvu:
Marketing strategies of non-profit organizations in the cultural sphere
Autoři:
Kalátová, Veronika ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Křivánek, Rostislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Neziskové organizace hrají nezaměnitelnou roli ve všech vyspělých společnostech, není ovšem jednoduché takovou organizaci spravovat. Tím, že se neorientuje na zisk, potřebuje získávat finance, které umožní realizovat její záměr. V kulturní sféře existuje mnoho neziskových organizací, které se v důsledku rostoucí konkurence musely více zaměřit na propagaci a vhodnou komunikaci. Vzhledem k tomu, že marketing v uměleckých neziskových organizacích v České republice funguje poměrně krátkou dobu v porovnání se ziskovým sektorem, není zde dostatečně propracovaná marketingová strategie a strategické plánování také nemá vymezený opravdu jasné poslání. Cílem této diplomové práce je objasnit fungování uměleckých neziskových organizací na příkladu obecně prospěšné společnosti Pražská komorní filharmonie a porovnat její nelehké postavení s přímou konkurencí, kterou jsou orchestry zřízené jako příspěvkové organizace, součást veřejnoprávní organizace nebo společností s ručením omezeným.Non-profit organizations play a very important role in all developed societies; however it is not easy to manage these organizations. Because of its non-profit nature, it has to generate external funds to realize its purpose. In the cultural field, there is a variety of non profit organizations which as a result to the increasing competition, had to focus on an appropriate communication. Because of reason, that marketing in non-profit organizations functions a relatively short time in comparison to profit organizations, marketing strategies and strategic planning does not have a clear direction. The aim of this thesis is to clarify the functioning of cultural non-profit organization on the example of the orchestra Prague Philharmonia and show its uneasy position next to its direct competitors which are contributory organizations funded by state or municipal sector, part of public organization or limited companies (Ltd.).
Klíčová slova:
arts marketing; marketingová strategie; neziskové organizace; orchestry v Praze; Pražská komorní filharmonie; arts marketing; marketing strategy; non-profit organization; orchestras in Prague; Prague Philharmonia
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24343