Original title:
Aplikace marketingu v Zoo Praha
Translated title:
Aplication of marketing in Prague Zoo
Authors:
Šuhajová, Irena ; Horová, Olga (advisor) ; Pergl, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce na téma "Aplikace marketingu v Zoo Praha" je zaměřena na výzkum nástrojů marketingového mixu služeb v této organizaci. Prvním cílem této práce bylo analyzovat aplikaci těchto nástrojů z pohledu marketingového vedení této instituce. Druhým cílem bylo zjištění spokojenosti a informovanosti veřejnosti ve spojení se Zoo Praha na základě dotazníkového průzkumu. Teoretická část této bakalářské práce definuje základní pojmy, což jsou služby, marketing, nástroje marketingového mixu služeb. Praktická část je složena z informací poskytnutých vedením Zoo Praha a zanalyzováním dotazníkového šetření veřejnosti. Výsledky z praktické části jsou důležité pro závěr bakalářské práce, kde jsou zhodnoceny výsledky vnímání pražské zoo veřejností a to je porovnáno s informacemi poskytnuté marketingovým vedením organizace a následně jsou navržené drobná doporučení.Bachelor thesis "Aplication of marketing in Prague ZOO" is focused on research of marketing mix tools for services in this organisation. The first objective of this thesis was to analyse the aplication of these tools from the perspective of the ZOO marketing management. The second aim was to find out satisfaction and awareness of public based on survey research. Teoretic part defines basic terms which are services, marketing and marketing mix tools. Practical part is composed from information provided by management of Prague ZOO and analysis of public survey research. Results from the practical part are important for the conclusion of the bachelor thesis where the results of public perception of the Prague ZOO are evaluated. These findings are compared to the information provided by marketing management and at the end minor recommendation is suggested.
Keywords:
marketing; marketing mix; marketing research; Prague zoo; services; marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; služby; Zoo Praha
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27626