Název:
Strategické řízení značky Kofola
Překlad názvu:
Strategic brand management of Kofola
Autoři:
Navrátilová, Hana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Geschmay, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Kofola je ukázkovým příkladem úspěšného oživení značky a jejího dalšího rozvoje. Viditelně prokazuje skutečnost, že historie a znalost jsou pouze jedním z mnoha faktorů, které se mohou spolupodílet na vybudování silné značky. Důležité je především to, jak bude značka uchopena a celkově jak efektivně a strategicky bude řízena. Tato práce se zabývá analýzou strategického řízení značky Kofola. Jejím záměrem je odhalit hlavní klíče k úspěchu, které za výsledky značky i celé společnosti stojí. Zároveň odkrývá také nedostatky či nevyužité příležitosti a formuluje z nich vyplývající doporučení. Část práce je věnovaná vlastnímu marketingovému výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření. Ten se soustředí hlavně na vnímání image značky a způsobu její prezentace v poslední letní kampani a zkoumá z ní vyplývající vnímání jednotlivých hodnot a asociace spotřebitelů. Na základě výsledků výzkumu je zkoumána hypotéza, že lidé vnímají "retro image" Kofoly v této formě pozitivně a tento způsob komunikace je pro Kofolu tou správnou cestou i do budoucna.Kofola shows a perfect example of a successful brand revival and its further development. It prooves, that brand's history and knowledge are just one of many factors contributing to bilding a strong brand. The most important is the whole process of effective and strategic brand management. This diploma thesis analyzes the strategic brand management of Kofola. Its goal is to reveal the main keys to success standing behind both the brand's and the company's results. At the same time, several imperfections and unused opportunities are uncovered and on their basis recommendations for improvement are made. Part of the thesis deals with an own marketing research, based on a questionnaire method. The questionnaire focuses mainly on perception of Kofola's image and the way of presenting it in the last summer campaign. Based on the questionnaire results there is a hypothesis examined that people perceive Kofola's "retro" image positively and that this way of communication is the right way also for the future.
Klíčová slova:
komerční komunikace; marketingová strategie; Strategické řízení značky; brand building; brand management; commercial communication; marketing strategy
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24342