Original title:
Analýza nadlinkového a podlinkového marketingu u vybrané firmy
Translated title:
Analysis of above the line and below the line communication of the brand Right Guard
Authors:
Buchbauer, Václav ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Týrová, Barbora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce posuzuje současnou nadlinkovou a podlinkovou komunikaci značky Right Guard, která patří do portfolia kosmetických produktů nadnárodní společnosti Henkel. Účelem práce je rozbor jednotlivých využívaných marketingových nástrojů komunikačního mixu a zjištění jejich efektivity na základě dotazníkového šetření v cílové skupině respondentů, mužů ve věku od 18 do 45 let. V úvodní části se práce zabývá teoretickým popisem komunikačního mixu a uvádí rysy jednotlivých složek nadlinkové a podlinkové komunikace. V praktické části je popsána a zhodnocena marketingová komunikace značky Right Guard v roce 2010. Prostřednictvím dotazníkového šetření je prověřen vztah mužů k používání deodorantů a vnímání nástrojů použitých k oslovení zákazníka. Doplňujícími otázkami je zjišťován postoj ke sportu a oblíbenost jednotlivých odvětví a jejich zástupců. Na základě těchto výsledků jsou v práci navrhnuty inovace v marketingové komunikaci značky Right Guard pro následující období.Bachelor Thesis evaluates above and below the line communication of the brand Right Guard, element of the portfolio of cosmetic products of supra-national company Henkel. Purpose of this thesis is an analysis of various used marketing instruments of the communication mix and establishment of the efficiency of said instruments, using questionnaires on members of the targeted group -- men between 18 and 45 years of age. Introductory part consists of description of said communication mix and introduces specific aspects of above and below the line communication. Practical part outlines and evaluates marketing communication of Right Guard in the year 2010. Through questionnaires is detected the attitude and relationship of men towards using deodorants and perceiving of instruments used for addressing the customer. Additional questions map affiliation towards sport and its various branches and also its representatives. Based on the collected data, innovations in the marketing communication of the brand Right Guard are advised for the following period.
Keywords:
above the line communication; below the line communication; deodorant; promotional mix; Right Guard; deodorant; komunikační mix; nadlinková komunikace; podlinková komunikace; Right Guard
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25714