Název:
Elektronické prostředky tvorby, vydávání a distribuce hudby
Překlad názvu:
Electronic means for creation, release and distribution of music
Autoři:
Šebek, Michael ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Oškrdal, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá elektronickými prostředky pro tvorbu, vydání a distribuci hudby, zejména z pohledu začínajícího autora. Popisuje hlavní způsoby vydávání elektronické hudby, přičemž se soustředí na vydávání pomocí internetových zprostředkovatelů. Představuje desítky zprostředkovatelských serverů a podmínky spolupráce, které nabízejí začínajícím autorům. Na základě vlastním průzkumem získaných ekonomických dat tyto zprostředkovatele porovnává podle zisku, který může autor jejich výběrem dosáhnout. Uvažuje se prodej singlů, alb a také obojí dohromady zavedením a použitím pojmu zprůměrovaného alba. Zisk autora u jednotlivých zprostředkovatelů je přitom porovnán různými metodami. Buď na základě různých předem zvolených počtů prodaných kusů anebo zahrnutím očekávaného počtu prodaných kusů, který je odhadnut několika strategiemi. Začínající autor může při svém rozhodování využít buď doporučení v práci formulovaných anebo provést vlastní porovnání použitím našich metod. Nakonec je začínající autor uveden do problematiky autorských práv a jsou mu navrženy různé zastupující společnosti, nebo jiná alternativní sdružení.Electronic means for creation, release and distribution of music are covered by the Bachelor thesis, particularly from a starting author's point of view. Major modes to release electronic music are reviewed with a particular focus on internet operating online music distributors that link the authors with music e-shops. Dozens of online distributors are reviewed for the conditions and services they offer to starting authors. Based on the data acquired by an original research, the online distributors are evaluated and compared according to the total benefit the author can achieve. The marketing of both singles and albums is considered. A new concept of averaged album is introduced to cope with diversity of distributors. Several methods are proposed and used to evaluate and compare the author's profit. Calculations are performed using a fixed number as well as an expected number of units sold. An electronic music debutant may apply the recommendations derived in the thesis, consult the data tables and the charts included in the text or even run the presented methods on his or her own. Intellectual property rights are also discussed and several organizations protecting the rights of music authors are reviewed and evaluated from a starting author's point of view.
Klíčová slova:
Distribuce; Elektronická hudba; Vydávání; distribution; electronic means; music; release
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24057