Original title:
Exportní strategie vybrané firmy při vstupu na zahraniční trhy
Translated title:
Export strategy of the chosen company entering foreign markets
Authors:
Chmel, David ; Sato, Alexej (advisor) ; Schwarz, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce řeší rozhodování konkrétní firmy o vstupu na zahraniční trhy. Na příkladech dvou zemí - Spojených Arabských emirátů a Indie ukazuje odlišnost podnikání a exportní strategie. Snaží se najít odpověď na otázku, zda využít na zahraničních trzích distributory, nebo zda je vhodnější cestou zakládání vlastních poboček.The diploma thesis addresses the specific business decisions about entering foreign markets. With the example of the United Arab Emirates and India it shows the diversity of business and export strategies. It tries to answer the question of whether to use distributors in foreign markets, or whether a more appropriate way is to set up its own branches.
Keywords:
export strategy; India; United Arab Emirates; exportní strategie; Indie; Spojené arabské emiráty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25305