Original title:
Vliv médií na vývoj podnikatelské etikety v ČR
Translated title:
Media effects on the development of business etiquette in Czech Republic
Authors:
Dvořáková, Adéla ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na oblast podnikatelské etikety v České republice. Cílem mé práce je popsat, jak média působí, jaké mají účinky a jak se podílejí na vytváření mediální reality. Zároveň práce definuje a analyzuje jaký vliv médií na podnikatelskou etiketu. V první části práci jsou definována slova jako etiketa, podnikatelské etiketa a její základní pravidla či podnikatelská etika. Druhá část práce se zabývá samotnému vlivu a účinkům médií na jednotlivce a společnost z teoretického hlediska. Poslední část práce je zaměřena na zkoumání konkrétního vlivu mediálních produktů na oblast etikety. Mimo jiné je zde navržena vlastní rubrika do tištěných periodik zabývající se podnikatelskou etiketou.This bachelor thesis deals with the media effects on the field of business etiquette in Czech Republic. The aim of my thesis is to describe how media influence, what effects they have and how they participate in creating media reality. The thesis also defines and analyses the media effects on business etiquette. In the first part there are defined terms such as etiquette, business etiquette and its basic rules or business ethics. Second part deals with the media effects and influences on individuals and society from theoretical point of view. The last part of the thesis is focused on observing particular effects of media products on etiquette. There is also suggested my own business etiquette-oriented column for a printed periodical.
Keywords:
business etiquette; media effects; media products; mediální produkty; podnikatelská etiketa; vliv médií
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25452