Original title:
Úpravy digitální fotografie pro reklamní účely
Translated title:
Postprocessing in advertisment
Authors:
Jordanidis, Jakub ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Žid, Norbert (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je prezentovat možnosti netradičních úprav digitálních fotografií. V první části je popsán teoretický základ fotografie, její historie, vlastnosti a možnosti pořízení. Poté jsou detailně představeny dvě hlavní techniky úprav určené pro reklamu, společně se specializovanými programy. Celá práce je doplněna o praktické ukázky s postupem při úpravách.The goal of presented bachelor thesis is analyze possibilities of special modification the digital photographies. In the first part are discribed the theory of photography, its history, its features and possibilities of taking photos. After that are closely introduced two main arts of modifications using in advertising along with specializied softwares. Whole thesis is completed with practical illustrations with step to step procedure.
Keywords:
digital photography; HDR; Matte painting; Photomatix Pro; digitální fotografie; HDR; Matte painting; Photomatix Pro
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27373