Original title:
Aplikace marketingu v neziskové organizaci - Nadační fond obětem holocaustu
Translated title:
Application of marketing in the non-profit organization – Foundation for Holocaust Victims
Authors:
Vintrová, Michaela ; Procházková, Markéta (advisor) ; Borges, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o marketingu obecně a konkrétně o marketingu neziskových organizací v České republice. V teoretické části se zabývám marketingem služeb, které neziskové organizace poskytují, a následně i stručným popisem různých typů těchto organizací. V části praktické pak definuji marketing na konkrétní neziskové organizaci Nadační fond obětem holocaustu. Cílem této práce je popsat marketing této organizace, zhodnotit jeho současnou strategii a na základě vlastních průzkumů ohodnotit jeho stávající úspěšnost. Dalším cílem je doporučení vhodných inovací a novinek, které by mohly být zavedeny i do běžné denní praxe organizace.This thesis deals with marketing in general and specifically looks at the marketing of non-profit organizations in the Czech Republic. In the theoretical part, I talk about the marketing of the services that they provide, followed by a brief description of the different type of non-profit organizations. In the practical part, I define the specific marketing of a concrete non-profit organization, the Foundation for Holocaust Victims. The aim of this thesis is to describe the marketing of this actual organization, to assess its current strategy and to rate its present success on the basis of my own research. Another goal is to recommend suitable innovations and new approaches, which could be introduced into the organization's work practice.
Keywords:
Foundation for Holocaust Victims; Marketing; Non-profit organization; Marketing; Nadační fond obětem holocaustu; Nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25816