Original title:
Aplikace marketingu na soukromé oční klinice
Translated title:
Application of marketing at the private eye clinic
Authors:
Maršíková, Pavla ; Procházková, Markéta (advisor) ; Zimmerová, Ilona (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jak probíhá marketing v soukromých zdravotnických zařízeních, konkrétně na soukromé oční klinice VISUS, spol. s r.o. Teoretická část popisuje základní východiska týkající se teorie marketingu ve zdravotnictví, marketingového mixu a jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Praktická část je zaměřena na aplikaci jednotlivých nástrojů marketingového mixu na oční kliniku VISUS, spol. s r.o. Součástí praktické části je dotazníkové šetření, které bylo provedeno na oddělení oční kliniky VISUS, spol. s r.o. v Náchodě. Cílem šetření bylo zjistit, odkud se pacienti o klinice dozvěděli, proč si ji vybrali, jak dlouho se zde léčí a jaké návrhy by navrhovali na zlepšení kliniky. Závěr je věnován celkovému zhodnocení kliniky a doporučeným návrhům na zlepšení. V přílohách je návrh brožury pro kliniku, kterou by mohla využít ke své propagaci.The goal of this Bachelor's thesis was to research how the marketing is realized in private health care institutions, concretely at the private eye clinic VISUS, spol. s.r.o. The theoretical part decribes basic principles of the health service marketing, marketing mix and individual instruments of marketing mix. The practical part is focused on applying of individual instruments of marketing mix on the eye clinic VISUS, spol. s.r.o. A part of the thesis is a questionnaire research, which was realized at the department of the eye clinic VISUS, spol. s.r.o. in Nachod. The goal of the research was to find out from where patients know about the clinic, why they chose it, for how long they are undergoing the medical treatment at the clinic and what they would recommend to improve the clinic. The final part contains the evaluation of the clinic and recommendations for changes. In the annex there is included a draft brochure for the clinic, which can be used for its publicity.
Keywords:
eye clinic; marketing; marketing mix; marketing; marketingový mix; oční klinika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25815