Original title:
Marketing ve vyhledávačích
Translated title:
Search Engine Marketing
Authors:
Filip, Viktor ; Stříteský, Václav (advisor) ; Dostál, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílů této bakalářské práce je několik. Vytvořit nejen komplexní přehled o marketingu ve vyhledávačích, ale hlavně na základě analýz porovnat a zhodnotit výhodnost SEO a PPC ve vyhledávačích za použití konkrétních příkladů v praxi. Dalším z dílčích cílů je zjištění efektu duplicity v postavení stránky na Seznam.cz na 1.-3. místě ve vyhledávání (fulltextu) a zároveň na 1.- 2. místě v Skliku. A nakonec analyzovat novinku od Skliku, kdy je nyní 1. a 2. místo na Skliku se stejným náhledem www stránky jako ve fulltextu. Celá analýza je založena na zkoumání několika konkrétních internetových projektů v praxi. V závěru jsou zhodnoceny všechny cíle a přínos této bakalářské práce.This Bachelor's Thesis has several goals. Make a complex overview of the search engine marketing. Assess convenience of search engine optimization and pay per click systems using specific examples in practice. Next is to determine a duplicate effect in position of a website on first to third places in search engine Seznam.cz and also first or second position in pay per click system Sklik.cz. Last goal is to analyze an innovation from Sklik -- first or second website in the system has a picture preview of the website near the ad. Whole work is based on research of several internet projects in practice. In the end are evaluated all goals and benefits of this Bachelor's Thesis.
Keywords:
Internet marketing; PPC; SEO; Internetový marketing; PPC; SEO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24288