Original title:
Návrh marketingové strategie vybrané obchodní firmy
Translated title:
Design of the marketing strategy of a commercial firm
Authors:
Hluchá, Karolína ; Zeman, Jiří (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá procesem návrhu marketingové strategie. V první kapitole jsou uvedena všechna teoretická východiska k marketingovému strategickému řízení se zaměřením na formulaci marketingové strategie. V druhé kapitole jsou pak zmíněná teoretická východiska aplikována na konkrétní obchodní společnost, jejíž návrh marketingové strategie stojí na konci celé práce. Jedná se o společnost zabývající se především realitními službami, a proto je také v první kapitole uveden krátký vhled do realitního marketingu.This thesis deals with the design process of marketing strategy. The first chapter lists the entire theoretical basis for strategic marketing management focusing on the formulation of marketing strategy. In the second chapter, the mentioned theoretical background is applied to a specific company, whose marketing strategy proposal is presented in the conclusion of the thesis. It is the company dealing primarily with real - estate services, and therefore a brief insight into the real - estate marketing is included in the first chapter.
Keywords:
design of marketing strategy; real - estate company; strategic marketing management; návrh marketingové strategie; realitní společnost; strategické marketingové řízení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25441