Original title:
Posouzení nákupní atmosféry vybraných obchodních jednotek v rámci řetězců Ahold a Globus
Translated title:
Assessment of shopping atmosphere in selected business units within the chains Ahold and Globus
Authors:
Zelenková, Darina ; Chylíková, Hana (advisor) ; Odehnalová, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá nákupní atmosférou v hypermarketech Albert a Globus v Pardubicích. Teoretická část definuje nákupní atmosféru a její prvky. V další části jsou charakterizovány vybrané obchodní jednotky. V praktické části jsou bodovým hodnocením a marketingovým průzkumem analyzovány prvky nákupní atmosféry těchto prodejen. Nákupní atmosféra je poté v obou prodejnách porovnána a jsou doporučeny návrhy na její zlepšení.This bachelor thesis deals with shopping atmosphere of hypermarkets Albert and Globus in Pardubice. The theoretical part defines the term shopping atmosphere and its elements. In another part selected business units are characterized. The practical part analyses the shopping atmosphere by awarding points and also by marketing research in these stores. The shopping atmosphere is then compared in both stores and some proposals for improvement are recommended.
Keywords:
Albert hypermarket; Globus; Shopping atmosphere; Store; Albert hypermarket; Globus; Nákupní atmosféra; Prodejna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25705