Original title:
Analýza komunikačního mixu spořicího účtu České spořitelny
Translated title:
Analysis of Česká spořitelna's saving account communication mix
Authors:
Voldřichová, Kamila ; Postler, Milan (advisor) ; Diviš, Roman (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat komunikační mix spořicího účtu České spořitelny. V teoretické části rozebírá marketingové aktivity z obecného pohledu, detailněji je zde popsán komunikační mix. Praktická část začíná představením firmy a jejích produktů, dále popisuje vytvoření spořicího účtu s náhledem na konkurenční prostředí z hlediska nákladů na reklamu. Klíčovou částí práce jsou kapitoly o návrhu a realizaci kampaně obsahující zvolení cílové skupiny, vytvoření grafického konceptu a komunikačního plánu. Na závěr se práce věnuje vyhodnocení celé kampaně.The bachelor thesis aims to analyze communication mix of Česká spořitelna's saving account. The theoretical part assays marketing activities from general perspective with detail focus on communication mix. Applied part begins with introduction of the firm and its products, afterwards describes development of saving account with overview of competitors based on advertising costs. The key part of the thesis are chapters about campaign proposal and execution containing target group definition, creation of graphic concept and communication plan. At the end the thesis deals with the evaluation of the whole campaign.
Keywords:
Communication mix; Marketing mix; Saving account; Česká spořitelna; Komunikační mix; Marketingový mix; Spořicí účet; Česká spořitelna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27850