Original title:
Sales promotion aktivity a jejich aplikace ve společnosti T-Mobile Czech Republic a.s.
Translated title:
Sales promotions and their use in T-Mobile Czech Republic
Authors:
Kučerová, Iveta ; Postler, Milan (advisor) ; Schejbal, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce mapuje teoretické základy problematiky sales promotion, coby součástí marketingové a komerční komunikace. Tyto teoretické základy dále aplikuje v praktické části na příkladu společnosti T-Mobile. Práce také hodnotí vánoční kampaň T-Mobile, při které bylo využito nástrojů sales promotion. Toto zhodnocení je podloženo vlastním průzkumem a jeho analýzou. Výsledky z vlastního průzkumu jsou porovnány s výsledky společnosti T-Mobile a jsou navržena možná řešení do budoucna.This bachelor thesis describes the theoretical basics of sales promotion as part of marketing and commercial communications in general and in particular as applied in the practical example of T-Mobile. The work also evaluates T-Mobile's Christmas campaign and its use sales promotion tools. This assessment is based on my own research and analysis, the results of which are compared to T-Mobile's own analysis of the campaign. Finally, the thesis presents possible solutions for future campaigns.
Keywords:
Chuck Norris; communication campaign; marketing communication; sales promotion; T-Mobile; Chuck Norris; komunikační kampaň; marketingová komunikace; podpora prodeje; T-Mobile
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25704