Original title:
Možnosti internetového marketingu v sociálních sítích
Translated title:
Possibilities of Internet marketing in social networks
Authors:
Černovská, Romana ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Švarcová, Iva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zmapování problematiky internetového marketingu a možností jeho využití v sociálních sítích, se zaměřením na sociální síť Facebook. Teoretická část se zabývá objasněním pojmů internet a marketing, specifikací marketingu na internetu, jeho možností a podob, úvodem do Webu 2.0 a problematiky sociálních sítí. Praktická část ukáže na konkrétním příkladu firmy možnosti využití internetového marketingu v sociální sítí Facebook včetně jejich hodnocení.Thesis aims to analyze internet marketing and its possible use in social networks, focusing on Facebook. The theoretical part clarifies concepts of internet and marketing, internet marketing specifications, its possibilities and forms. It also introduces Web 2.0 and social networking issues. The practical part demonstrates the possible use of internet marketing on Facebook in a specific company including an evaluation.
Keywords:
Facebook; Internet; Internet Marketing; Marketing; Social Networks; Facebook; Internet; Internetový marketing; Marketing; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26794