Original title:
Vybrané problémy účetnictví společnosti podnikající v oblasti internetového marketingu
Translated title:
Selected accounting problems of a company running its business in the area of internet marketing
Authors:
Dvořák, Luboš ; Bokšová, Jiřina (advisor) ; Blinka, Roman (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce jsou účetní problémy specifické pro oblast internetového marketingu, které se v účetnictví společností podnikajících v jiných odvětvích zpravidla nevyskytují. Jedná se především o problematiku internetových domén, online zprostředkování zákazníků a zprostředkování návštěvnosti webových stránek. K popsaným účetním problémům jsou následně navržena možná řešení a ilustrační příklady z praxe.The subject of the thesis is accounting problems that are specific to the area of internet marketing, and which usually do not occur in the accounting of companies in other business areas. These problems are especially connected with internet domains, the delivery of online customers and the delivery of web page traffic. For the issues described, possible solutions and illustrations of practical examples are offered.
Keywords:
delivery of online traffic; domains; internet domains; internet marketing; online marketing; domény; internetové domény; internetový marketing; online marketing; zprostředkování návštěvnosti
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23344