Original title:
Klamaní spotřebitele
Translated title:
Misleading of consumers
Authors:
Pavlovcová, Jana ; Horová, Olga (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá průzkumem problebamtiky klamání spotřebitelů na českém trhu při nákupu zboží či služeb a rozborem legislativní ochrany, která má spotřebitele před těmito nekalými metodami chránit. Popisuje systém ochrany spotřebitele v ČR včetně právní úpravy této oblasti a definuje činnosti státních dozorových organizací, které dohlíží nad dodržováním příslušných zákonů. Identifikuje nejčastější způsoby metod klamání spotřebitelů a prostředky možné obrany.Bachelor's thesis focuses on misleading commercial practices on consumers of Czech markets and analyzes legislation means to protect consumers from these unfair methods. It identifies the most common deceiving methods and means to defend against them, including activities of state supervisory organizations, which oversees compliance with applicable laws.
Keywords:
consumer protection; consumer rights administrative supervision; deceiving conditions in consumer contracts; unfair and aggressive trade methods; klamavé a agresivní obchodní praktiky; metody klamání spotřebitele; nekalé podmínky ve spotřebitelských smlouvách; ochrana spotřebitele; správní dozor ochrany spotřebitele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24368