Original title:
Neuromarketing
Translated title:
Neuromarketing
Authors:
Brtník, Adam ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá problematikou nové marketingové disciplíny, neuromarketingem. V první polovině práce je popsáno použití takzvaných zobrazovacích metod, a také jsou zde uvedeny základní poznatky o fungování mozku. Konkrétně se jedná o rozdělení mozku a způsob, jakým starý mozek komunikuje se svým okolím a nakonec taky způsoby, jak pracovat se všemi lidskými smysly. V druhé polovině se pak práce zabývá konkrétními fenomény lidského mozku, primingem a mirroringem. Nezbytnou součástí práce je i problematika etiky a neužitelnosti neuromarketinku, která je zmíněna na konci práce.The topic of the work is new marketing disipline -- neuromarketing. In the first half there is description of functional magnetic resonance and electroencephalography and their use in neuromarketing. There are also basic principles of brain functions -- brain parts, the way the old brain communicates with the surroundings a importace of all human senses. In the second half of the work thre are mentioned phenomenons of priming and mirroring. At the end of the work is mentioned brainethics and possibilities of neuromarketing abuse.
Keywords:
brain; marketing; mirroring; neuromarketing; priming; senses; marketing; mirroring; mozek; neuromarketing; priming; smysly; zrcadlové neurony
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24285