Original title:
Marketingová strategie značky Miele
Translated title:
Marketing strategy of Miele
Authors:
Novotná, Barbora ; Průša, Přemysl (advisor) ; Sontag, Darina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce pojednává o tom, co je to marketingová strategie, jaké má složky a jakým způsobem je vhodné prezentovat a distribuovat ten který produkt. Tento obecný vzor je dále použit pro analýzu současné marketingové strategie značky Miele, která je doplněna o výsledky dotazníkového šetření. Na základě analýzy současné strategie je navržena strategie nová, která má prémiové značce, jako je Miele, pomoci zvýšit tržní podíl i zisky.The thesis deals with the terms like marketing strategy, its components and the suitable way for promotion and distribution of the specific product. This general idea is then used for analysis of present marketing strategy of Miele which is accompanied by the questionary results. Based on the analysis of present marketing strategy is proposed new strategy which should help the premium brand like Miele to increase the market share and the profit.
Keywords:
Event; Marketing mix; Marketing strategy; Miele; Premium brand; Promotion; Event; Marketingová strategie; Marketingový mix; Miele; Propagace; Prémiová značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26535