Original title:
Webový vizuální styl firem
Translated title:
Visual style of companies web
Authors:
Šinágl, Roman ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Krsek, Libor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Obsahem práce je popis hlavních zásad vizuálního stylu firem a funkčností vybraných webových programovacích jazyků. Použití těchto dvou částí je porovnáno na pěti vybraných webech firem. Na závěr je z tohoto porovnání určeno, jaké uspořádání a jaké programovací metody jsou nejvhodnější pro kompozici stavby internetové stránky. Práce je rozdělena do několika tematických celků týkajících se představení jednotlivých prvků vizuálního stylu, softwaru pro jejich vytváření, používaných programovacích jazyků a zhodnocení používaných webových stránek. Nejprve jsou představeny části jednotného vizuálního stylu firem. Poté se práce zaměřuje na popis metodiky tvorby vizuálního stylu. Zahrnuty jsou softwarové programy pro vytváření jednotlivých vizuálních prvků. Následuje popis vybraných programovacích jazyků. Nakonec se práce věnuje jednotlivým internetovým stránkám firem, kde jsou jednotlivé vizuální prvky a programovací jazyky popsány a zhodnoceny autorem, který využil znalosti získané při psaní této práce. Cílem práce je zhodnotit jaké uspořádání vizuálních prvků a jaká kombinace programovacích jazyků je nejvhodnější pro webové prezentace firem.This bachelor thesis describes the main principles of corporate visual style and evaluates the functionality of selected web programming languages. It is achieved by an elaborated study of five specific corporate web pages. In conclusion, the optimal configuration and programming methods are defined based on the composition of the web pages. The thesis is divided into multiple parts based on the particular components of the visual style, software used for its implementation, programming language and the assessment of the web pages chosen for the purpose of the thesis. First of all, it presents the segments of integrated visual corporate style. Furthermore, it explains the methodology of visual style formation, including the software used. Morover, the thesis depicts the selected programming languages. Last but not least, the visual elements and programming languages of the particular web pages are evaluated by the author, taking into account the knowledge gained in the process of completing the thesis. The goal of the thesis is to evaluate the organization of visual components and assign the most appropriate combination of programming laguages for web presentations of companies.
Keywords:
graphical software; programming language; visual style; grafické programy; programovací jazyk; vizuální styl
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27350