Original title:
Využití sociální sítě Facebook pro podporu konkurenceschopnosti internetového obchodu
Translated title:
Improving the competitiveness of ecommerce shop by using Internet social networking site Facebook
Authors:
Vejlupek, Milan ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Měsíček, Libor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářské práce se věnuje možnostem zvýšení konkurenceschopnosti internetového obchodu využitím sociální sítě Facebook. V úvodu této práce se zde popisují základní informace o internetovém marketingu, marketingové komunikaci a prostředí, kde tato komunikace probíhá. V další části práce najdete základní informace o sociálních médiích, Twitteru a Facebooku. Facebook je však podrobněji popsán až v následující kapitole, ve které také najdete informace o možnostech propagace na Facebooku, o jeho uživatelích a některých jeho funkcích a možnostech, které nabízí. V druhé polovině této práce najdete všechny důležité informace týkající se založení úspěšné firemní prezentace na Facebooku. Pokračuje návrh konkrétní firemní prezentace pro internetový obchod StreetKing.cz a následná realizace navrhovaného řešení s hodnocením dostupných výsledků. Hlavním přínosem je tato práce pro všechny marketéry, který stojí před založením své firemní prezentace na Facebook.This bachelor thesis is dedicated to enhance the competitiveness of comerce shop using the Internet social networking site Facebook. In the beginning of this thesis the basic information about Internet marketing, marketing communication and the environment where this communication takes place are described. In the next section one can find the basic information about social media, Twitter and Facebook. Facebook is described in more details in the next chapter, in which one can also find information about the options of advertising on Facebook, its users and some of its features and capabilities offered. In the second half of this thesis one can find all the relevant information related to the creation of successful corporate presentation on Facebook. The next part of the thesis describes specific plan suggestions for corporate presentation on Facebook for eshop StreetKing.cz and following implementation of the suggested solution with the evaluation of available results. The main benefit of this thesis is for all marketers who stand before the foundation of its corporate presentation on Facebook.
Keywords:
Facebook; Facebook page; Internet marketing; Social media; Social network; facebook; Facebooková stránka; Internetový marketing; Sociální média; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24223