Název:
Analýza sortimentu spoločnosti Toyota Motor Czech, spol. s.r.o.
Překlad názvu:
Product analysis of Toyota Motor Czech spol. s.r.o.
Autoři:
Kurucová, Barbora ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá analýzou sortimentu firmy Toyota Motor Czech spol. s.r.o. pôsobiacej na slovenskom a českom trhu automobilov. V práci vychádzam z teoretického základu popísaného v prvej časti. Nasleduje praktická časť, v ktorej sa najskôr všeobecne venujem aktuálnej situácii na trhu automobilového priemyslu ako v Českej, tak v Slovenskej republike. Ďalej charakterizujem firmu Toyota Motor Czech spol. s.r.o., popisujem najdôležitejšie modely firmy a s nimi súvisiace segmenty trhu. Zisťujem, ako sú na tom jednotlivé modely Toyota čo sa týka ceny a predajnosti oproti konkurencii. V záverečnej časti zhŕňam nadobudnuté informácie a vyvodzujem odporúčania, ktoré by mohla firma využiť v budúcnosti pre zlepšenie pozície jednotlivých modelov.Diplomová práce se zabývá analýzou sortimentu firmy Toyota Motor Czech spol. s.r.o. působící na českém a slovenském trhu automobilů. V práci vycházím z teoretického základu popsaného v první části. Následuje praktická část, v níž se nejprve obecně věnuji aktuální situaci na trhu automobilového průmyslu jak v České, tak ve Slovenské republice. Dále charakterizuji firmu Toyota Motor Czech spol. s.r.o., popisuji nejdůležitější modely firmy a s nimi související segmenty trhu. Zjišťuji, jak jsou na tom modely Toyota, co se týče ceny a prodejnosti, oproti konkurenci. V závěrečné části shrnuji získané informace a vyvozuji doporučení, které by mohla firma využít v budoucnu ke zlepšení pozice jednotlivých modelů.This thesis analyzes the products of Toyota Motor Czech spol. s.r.o. which is a company operating on the Slovak and Czech car market. The work is based on the theoretical knowledge described in the first part. The first part is then followed by a practical section, in which I first describe the current market situation in the automotive industry in Czech and Slovak Republic. Further I characterize the company Toyota Motor Czech spol. s.r.o. itself, then I describe the most important car models and related market segments. Later in the practical part I analyze the models of Toyota in terms of price and marketability over the competition. The final section summarizes the information obtained and gives some recommendations that the company could use in the future to improve the position of individual models.
Klíčová slova:
cena; konkurence; marketing; produkt; referenčný koš; competition; competitor basket; marketing; price; product
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26524