Original title:
Návrh marketingové strategie malé firmy - Penguin cz
Translated title:
Proposal of marketing strategy of the small company - Penguin CZ
Authors:
Vu, Thanh Nhan ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se týká návrhu marketingové strategie podniku Penguin CZ. V první části je uvedena teorie k danému tématu. Zabývá se marketingem malých a středních podniků, marketingovou strategií a marketingovým mixem. Čerpala jsem převážně z knížek Marketing od paní Boučkové, Marketingové řízení a plánování pro malé a střední podniky od paní Blažkové, Marketing služeb: efektivně a moderně od paní Vaštíkové a Marketingové řízení malých a středních podniků od pánů Havlíček a Kašík. Druhá část popisuje současnou marketingovou strategii společnosti Penguin CZ. Zabývá se též analýzami SWOT, konkurence, marketingového mixu, prostředí, atp. Dále je zde vyhodnocen dotazník, který zjišťoval povědomí o společnosti. Závěr druhé části patří vlastnímu návrhu marketingové strategie na základě analýz a vyhodnoceného dotazníku. Cílem této bakalářské práce je navrhnout vhodnou marketingovou strategii tak, aby napomohla ke zvyšování prodeje, rozšiřování na trhu a vrytí do podvědomí spotřebitelů.This thesis concerns a proposal of marketing strategy of the company Penguin CZ. The first part is about the theory of the topic of the Bachelor's thesis. It deals with the marketing of small and medium firms, marketing strategy and marketing mix. I drew mostly from this books: Marketing by Mrs. Bouckova, Marketing management and planning for small and medium firms from Mrs. Blazkova, Marketing services: an efficient and modern by Mrs. Vastikova, Marketing and management of small and medium firms from Mr. Havlicek and Mr. Kasik. The second part describes the current marketing strategy of Penguin CZ. It also deals with SWOT analysis, analysis of competitors, marketing mix analysis, surrounding analysis, etc. There is also evaluated by questionnaire, by detecting awareness of the company. Conclusion of the second part includes my own proposal for a marketing strategy based on the analysis and evaluated the questionnaire. The main goal of this thesis is to propose a suitable marketing strategy to help the company to increase sales, to extend market and to engrave on subconscious of the consumers.
Keywords:
marketing for small and medium firms; marketing mix; marketing strategy; proposal of marketing strategy; questionnaire; dotazník; marketing MSP; marketingová strategie; marketingový mix; návrh marketingové strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28181