Original title:
Efektivnost komunikační kampaně na pivo značky Pardál
Translated title:
Effectiveness of communication campaign on a new beer called Pardál
Authors:
Vágnerová, Andrea ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá představením pivovaru Budějovický Budvar, n.p., s ním spojené reklamní aktivity a komunikační kampaň na nové pivo značky Pardál. Přináší ucelený přehled tvorby nového piva od nápadu až po jeho uvedení na trh včetně jeho propagace a úspěchů při vstupu na trh. Hlavním cílem je zhodnotit, zda tato kampaň byla efektivní z pohledu účasti na marketingových soutěžích v ČR i v zahraničí a z pohledu výsledků vlastního terénního šetření, které se zaměřuje zejména na povědomí spotřebitelů o značce piva Pardál. Na základě těchto informací nastíním návrhy týkající se propagace piva Pardál do budoucna. Teoretická část této práce popisuje marketingové komunikace, komerční komunikace a její formy, komunikační mix a v neposlední řadě kroky přípravy komunikační kampaně.The bachelor thesis deals with the presentation of the brewery Budweiser Budvar, n. c. the promotional activities connected to the brewery and the presentation of its communication campaign dedicated to a new beer called Pardál. It comes up with the complete roundup about the idea of developing this beer, its promotion and success connected to the entry to the market. The main aim is to find out if the campaign was successful from the view of participation in the marketing contests in the Czech Republic, abroad as well. And according to the results of my field research, which is focused mainly on the awareness of consumers connected to the beer Pardál. On the basis of gained information I will try to propose some ideas of further steps within the promotional activities. The theoretical part of my work describes marketing communications, commercial communications and its forms, communication mix and of course the steps of preparing a communication campaign.
Keywords:
beer Pardál; Budweiser Budvar; commercial communications; communication campaign; word of mouth; Budějovický Budvar; komerční komunikace; komunikační kampaň; pivo Pardál; word of mouth
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26706