Original title:
The effectiveness of a loyalty program of a leading manufacturer of skylights.
Translated title:
Efektivnost věrnostního programu na příkladu vybraného předního výrobce střešních oken.
Authors:
Vlková, Michaela ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The aim of this thesis is to analyze the loyalty program of the company Roto stavební elementy s.r.o. The work is divided into three chapters. The first chapter deals with the marketing and commercial communications, describes the various forms of commercial communications. The second chapter focuses in detail on sales promotion as a form of commercial communication. Most attention is devoted to loyalty programs. The third chapter introduces the company Roto, its product portfolio and loyalty program. The chapter also includes evaluation of the effectiveness of the program based on four key indicators and a few suggestions for improvements. The conclusion summarizes the results of the analysis.Cílem této bakalářské práce je analýza věrnostního programu společnosti Roto stavební elementy s.r.o. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá marketingovými a komerčními komunikacemi, popisuje jednotlivé formy komerčních komunikací. Druhá kapitola se detailně zaměřuje na sales promotion jako formu komerční komunikace. Nejvíce pozornosti je přitom věnováno věrnostním programům. Třetí kapitola seznamuje čtenáře se společností Roto, s portfoliem jejích výrobků a věrnostním programem. Kapitola dále obsahuje vyhodnocení efektivnosti tohoto programu na základě čtyř hlavních ukazatelů a několik návrhů na vylepšení. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy.
Keywords:
commercial communications; loyalty programs; marketing communications; sales promotion; komerční komunikace; marketingové komunikace; sales promotion; věrnostní programy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25700