Original title:
Možnosti prodeje zboží na internetu
Translated title:
The possibilities of selling goods on the internet
Authors:
Holakovský, Vladimír ; Sklenák, Vilém (advisor) ; Tichý, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zaměřuje na zmapování možností, které se nabízejí při prodeji zboží prostřednictvím internetu. První část práce se zabývá popisem dvou nejpoužívanějších variant prodeje zboží. Jedná se o prodej pomocí internetových aukčních síní a o možnost využití internetového obchodu. Druhá část práce je věnována porovnání těchto dvou variant prodeje spolu s konkrétními ukázkami, jak by takový prodej zboží mohl vypadat. Při psaní této práce jsem využil především zkušeností, které jsem získal při zavádění vlastního internetového obchodu, kterému předcházelo zmapování a porovnání jednotlivých variant prodeje zboží na internetu. Smyslem této práce je vytvořit dokument, který by mohl sloužit jako určitý návod, nebo příručka pro podnikatele, kteří přemýšlí nad prodejem zboží právě pomocí internetu. Měl by čtenářům poskytnout základní informace o této problematice tak, aby si mohli utvořit představu o současných možnostech tohoto způsobu prodeje zboží.This work is focused on analyzing of selling possibilities on the Internet. The first part deals with description of two the most used options of goods selling. It is a matter of selling by the help of internet salesroom and opportunities of usage e-commerce. The second part deals with comparison between these two selling options in the line with concrete illustrations how can be that sale of goods made. For writing this work I drew on my own experience with establishing my own e commerce when I also made analyzing and comparing options of the selling possibilities on the Internet. The purport of this work is to create a document which can be used as an instruction manual for businessman's who are going to go in the way of e-commerce. It should offer the basic facts about this issue to provide an idea of contemporary possibilities of given business.
Keywords:
Aukro; e-commerce; Google; internet catalog; internet marketing; internet salesroom; internet search; SEM; SEO; Seznam; Aukro; aukční web; e-shop; Google; internetová aukční síň; internetový marketing; internetový obchod; katalogy; SEM; SEO; Seznam; vyhledávače
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26102