Original title:
Analýza komunikační strategie Starbucks coffee
Translated title:
Ananlysis of communications strategy Starbucks coffee
Authors:
Jeriová, Karolína ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Skokanová, Dagmar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem mé bakalářské práce je analýza komunikační strategie dlouhodobě úspěšné společnosti z hlediska marketingu, z hlediska preferencí volby marketingových nástrojů, které společnost využívá. Součástí hlavního cíle je formulace doporučení společnosti Starbucks, aby byla schopná zaujmout širší spektrum českých zákazníků. V teoretické části jsou definovány základní pojmy marketingu- značka, brand a nástroje marketingové komunikace. V práci je zmíněno využití psychologie v reklamě. V aplikační části jsou popsány základní principy úspěchu společnosti Starbucks coffee a nástroje k jeho dosažení. Součástí aplikační části je analýza internetových diskusí o společnosti Starbucks coffee a orientační dotazníkové šetření, které je zaměřeno na vnímání společnosti českou veřejností. Závěrečná část shrnuje zjištěné výsledky a obsahuje návrhy pro společnost Starbucks coffee k zaujmutí širšího spektra českých zákazníků.The main objective of my thesis is to analyze the communication strategy of long-term success in terms of marketing, in terms of preference of marketing tools that the company uses. The main objective is to formulate recommendations for Starbucks to be able to deliver a broader spectrum of Czech customers. In the theoretical section defines the basic concepts of marketing, brand, brand and marketing communication tools. The paper mentioned the use of psychology in advertising. The practical part describes the basic principles of success of Starbucks coffee and tools to achieve it. The application of the analysis of online discussions about the Starbucks coffee and an indicative survey, which focused on the perception of the Czech public. The final section summarizes the results and includes suggestions for Starbucks Coffee to capture a wider range of Czech customers.
Keywords:
brand; image; marketing communications tools; Starbucks coffee; image; nástroje marketingové komunikace; Starbucks coffee; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25698