Original title:
Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami
Translated title:
Marketing research of organic food market in Czech republic
Authors:
Pacltová, Pavlína ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Marketingový výzkum českého trhu s biopotravinami" se zabývá spotřebitelským průzkumem trhu České Republiky o povědomí biopotravin. Cílem je zjistit postoje českých spotřebitelů k biopotravinám a zanalyzovat jejich nákupní zvyklosti. Kromě toho bych ráda zjistila, jaké mají spotřebitelé povědomí o společnosti Country Life, kterou jsem si vybrala pro srovnání svého výzkumu. Na základě vypracovaného průzkumu sestavím typického zákazníka společnosti Country Life. První dvě kapitoly mají přiblížit čtenáři, co je to marketingový výzkum, dalším úkolem je popsat metody výzkumu, kde jsem se nejvíce zaměřila na dotazování. Ve třetí kapitole jsem se věnovala biopotravinám a situaci na světovém i českém trhu. Následující kapitoly jsou stěžejní částí bakalářské práce, kde byl vypracován a vyhodnocen celý průzkum. Na závěr jsem uskutečnila doporučení pro prodejny Country Life, které jsem vyvodila ze závěrů průzkumu.This thesis "Marketing research of organic food market in Czech republic" deals with consumer research on the Czech market awareness of organic food. The aim is to identify the attitude of Czech consumers to organic food and to analyze their buying habits. In addition, I would like to find out, what are awareness consumers of company Country Life, which I have chosen to compare my research. Based on a survey I will prepare a typical customer of the company Country Life. The first two chapters describe what marketing research is. I also characterized methods of research, where I was most focused on polling. The third chapter is devoted to organic food and the situation in the world and the Czech market. The following chapters are a crucial part of the thesis, where I developed and evaluated the survey. In conclusion, I conducted a recommendation for Country Life stores.
Keywords:
marketing research; organic agriculture; organic food; biopotraviny; ekologické zemědělství; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26699