Original title:
Marketingové a komunikační strategie pro značku Harley Davidson
Translated title:
Marketing and communication strategy of the Harley Davidson brand
Authors:
Kováříková, Zuzana ; Postler, Milan (advisor) ; Vavřina, Jaroslav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá marketingovou a komunikační strategií značky Harley Davidson. První kapitola teoretické části popisuje obecný marketing, jeho podstatu a marketingový mix. Zbylé dvě části se zabývají samotnou marketingovou strategií a marketingovou komerční strategií. V praktické části se již práce konkrétně zabývá analýzou marketingové a komunikační strategie českého dealera Harley Davidson Praha. Tato analýza slouží jako základ pro určení návrhů na zlepšení.This thesis deals with the marketing and communication strategy of the Harley Davidson brand. The first chapter of the theoretical part describes marketing in general, its essence and marketing mix. The remaining two parts deal with the marketing strategy and the commercial marketing strategy. In the practical part the thesis analyses marketing and communication strategy of the Czech dealer - Harley Davidson Prague. This analysis constitutes the basis for further improvement suggestions.
Keywords:
communication strategy; Harley Davidson; marketing strategy; Harley Davidson; komunikační strategie; marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25696