Original title:
Marketingové stratégie agentúry CzechTourism
Translated title:
Marketing strategies of CzechTourism agency
Authors:
Kováč, Jakub ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa zaoberá marketingovými stratégiami agentúry CzechTourism, ktorá je združením cestovného ruchu destinácie Česká republika. Cieľom práce je analyzovať tieto stratégie, a tým poskytnúť ucelený pohľad na marketingovú činnosť agentúry. Teoretická časť sa venuje tvorbe marketingovej stratégie všeobecne, špecifikám marketingu neziskových organizácií a destinácií cestovného ruchu. Praktická časť pozostáva zo situačnej analýzy destinácie Česká republika, predstavenia agentúry CzechTourism a analýzy jej marketingových aktivít.Práce se zabývá marketingovými strategiemi agentury CzechTourism, která je sdružením cestovního ruchu destinace Česká republika. Cílem práce je analyzovat tyto strategie, a tím poskytnout ucelený pohled na marketingovou činnost agentury. Teoretická část se věnuje tvorbě marketingové strategie obecně, specifikám marketingu neziskových organizací a destinací cestovního ruchu. Praktickou část tvoří situační analýza destinace Česká republika, představení agentury CzechTourism a analýza jejích marketingových aktivit.This thesis deals with marketing strategies of CzechTourism agency, the association of tourist destination The Czech Republic. The aim of the thesis is to analyse these strategies in order to provide complete overview of marketing activities of the agency. The theoretical part focuses on the process of marketing strategy in general, specifics of "non-profit" organizations' marketing and marketing of tourist destinations. The practical part provides the situation analysis of The Czech Republic, the introduction of CzechTourism agency and analysis of its marketing activities.
Keywords:
association of tourist destination; CzechTourism; marketing mix; marketing strategies; SWOT analysis; CzechTourism; marketingové strategie; marketingový mix; sdružení cestovního ruchu; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25423