Original title:
Analýza CSR společnosti T-Mobile Czech Republic,a.s.
Translated title:
Analysis of CSR activities of T-Mobile Czech Republic, a.s.
Authors:
Ježková, Ivana ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Ladmanová, Monika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem. Práce je rozdělena do dvou základních částí. V teoreticko-metodologické části popisuje autorka základní pojmy týkající se dané problematiky, uvádí organizace zabývající se společenskou odpovědností a normy, kterými je možné se v dané oblasti řídit. První část je taktéž doplněna o zajímavá data z průzkumů veřejného mínění na téma společenské odpovědnosti a její vnímání veřejností. V části praktické jsou analyzovány strategie společenské odpovědnosti dvou firem: T-Mobile Czech Republic, a.s. a IBM Česká republika spol. s r.o. Jednotlivé společensky odpovědné aktivity jsou rozřazeny do tří základních pilířů společenské odpovědnosti, přístupy obou firem jsou vzájemně porovnány a v závěru práce jsou doporučeny kroky, které by mohly společenskou odpovědnost daných firem zefektivnit.The Master's thesis deals with a question of corporate social responsibility. The thesis is divided into two main parts. The theoretical and methodological part explains main terms related to CSR, introduces important organizations oriented on CSR and describes standards of corporate social responsibility that can be followed. The first part is also supplemented with interesting data gained in public opinion research on the theme of CSR and its public perception. In the practical part, there are analyzed CSR strategies of two companies: T-Mobile Czech Republic, a.s. and IBM Czech Republic, spol. s r.o. Individual activities are classified into three basic pillars of corporate social responsibility. Approaches of these two companies are compared and in the conclusion of the thesis there are recommended steps to make corporate social responsibility of the two companies more effective.
Keywords:
corporate social responsibility; CSR; IBM; T-Mobile; CSR; IBM; společenská odpovědnost firem; T-Mobile
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26155