Original title:
Lázně a mladá generace
Translated title:
Spa and young generation
Authors:
Cholavová, Ivana ; Mlejnková, Lena (advisor) ; Hulanová, Magda (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na oblast lázeňství v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část si na začátku klade za cíl vymezit základní pojmy, uvést právní rámec vztahující se k tématu a uvést organizace zabývající se lázeňstvím. Zaměřuje se také na vznik prvních lázní na území Evropy a poté především na našem území. Významný podíl teoretické části tvoří informace o vztahu lázeňství a cestovního ruchu. Tato část je zakončena uvedením trendů, příležitostí a hrozeb do budoucna. Praktická část je zaměřena na analýzu současné nabídky lázní. Podstatná část práce se věnuje údajům získaným z dotazníkových šetření a ověřením na začátku stanovených hypotéz. Součástí je také reakce lázeňských subjektů na výsledky šetření. Výsledky práce mohou využít lázeňské subjekty pro rozšíření své nabídky, a tím oslovení dalších osob.This diploma thesis is focused on spa region in the Czech Republic. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical work's aim is to qualify basic concepts and to mention legal framework relating to the topic. The theoretical part is focused on foundation of first spas in Europe and mainly in our country too. The significant piece of this theoretic part contains some information about relation of tourism to spa. It is finished by mentioning trends, opportunities and threats in future. The practical part is focused on analysis of present spa offer. The significant piece of the practical part deals with the data acquired from questionnaires filled in by young people. The aim was to verify the statements mentioned at the beginning of the diploma thesis. The results can be useful for extension of spa offer.
Keywords:
balneology; marketing mix; spa; spa offer; young generation; lázeňská nabídka; lázeňství; lázně; marketingový mix; mladá generace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26240