Original title:
Sponzoring MS ve fotbale 2010.
Translated title:
Sponsoring of the World Cup 2010
Authors:
Bužková, Lucie ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá sponzoringem ve sportu, konkrétně sponzoringem Mistrovství světa ve fotbale 2010. Teoretická část popisuje marketingový mix a sponzoring jako komunikační prostředek. V praktické části je pak představena mezinárodní fotbalová federace FIFA a její hlavní produkt, tedy MS ve fotbale. Na sponzoring této události je zde nahlíženo jak z pohledu sponzorovaného, tak z pohledu sponzora. Práce je zakončena vlastním terénním šetřením, ve kterém je zjišťováno vnímání sponzorů MS fanoušky.This thesis is devoted to the topic of sport sponsoring, specifically the sponsoring of the 2010 World Cup. The first part describes the marketing mix and sponsoring as a means of communication. The second part gives an account of the international football federation FIFA and its main product, the World Cup. The sponsoring of the World Cup is described from the point of view of those being sponsored and the sponsor. In conclusion, a survey is carried out which deals with the recognition of World Cup sponsors.
Keywords:
football; sponsoring; World Cup; fotbal; mistrovství světa ve fotbale; sponzoring
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27104