Název:
Rozhledny a vyhlídkové věže jako sociokulturní a ekonomický fenomén
Překlad názvu:
Towers and outlook-towers as socio-cultural and economic phenomenon
Autoři:
Mikšovský, Marek ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá fenoménem rozhleden v České republice. Jejími cíly jsou popsat situaci v minulosti, v přítomnosti a nastíněna je i situace v budoucnu. Dále práce definuje pojem rozhleden, specifikuje vyhlídkové věže dle použití materiálů při jejich výstavbě, vysvětluje socioekonomické i jiné podmínky při jejich výstavbě v dobách minulých a současných a doporučuje, jak rozhledny financovat, provozovat a udržovat. Dalšími aspekty, které jsou popsány, jsou ohrožení a devastace rozhleden, propojení fenoménu rozhleden s dalším celorepublikovým fenoménem, kterým je chataření a chalupaření a vypracování samotného plánu a projektu rozhledny. V závěrečné případové studii je vypracován prozatím hypotetický, ale do budoucna realizovatelný projekt konkrétní rozhledny, ve kterém jsou použity postupy a metody z oblasti managementu, financování a marketingu.This thesis deals with the phenomenon of towers in the Czech Republic. Its objectives are to describe the situation in the past, present and outlined the situation is in the future. Further work defining the concept of towers, observation towers by specifying the use of materials in their construction explained the socio-economic and other conditions of their construction in times past and present, and recommends how to finance the tower, operate and maintain. Other aspects are described, the threat and devastation of towers, linking the phenomenon to other towers nationwide phenomenon, which is cottaging and weekend housing and development of the plan itself and the tower project. In the final case study is drawn so far hypothetical, but entirely feasible in the future concrete tower project in which are used and methods of the management, financing and marketing.
Klíčová slova:
fenomén; rozhledna; výhled; outlook; outlook-tower; phenomenon
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24116