Original title:
Internetový marketing v cestovním ruchu
Translated title:
Internet marketing in tourism
Authors:
Korabarova, Michaela ; Vaško, Martin (advisor) ; Mareš, Bohumil (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Internetový marketing je nejen v cestovním ruchu, ale také v jiných oborech nedílnou součástí komplexní marketingové strategie společností. V současné době se právě zaměření na internet stává hlavním tématem firemní komunikace. Pokud se firma chce vyrovnat ostatním, musí mít komplexně propracované postupy, jak být na internetu skutečně vidět. Tomu všemu napomáhají správně nasazené nástroje internetového marketingu. V oblasti cestovního ruchu je dnes internet nepochybně velmi důležitý, proto se ve své diplomové práci zabývám jak jednotlivými obecnými typy internetového marketingu, tak současně i jeho konkrétní implementací v oboru cestovního ruchu. Ráda bych, aby má diplomová práce byla přínosná pro osoby, které se chystají hlouběji proniknout do této problematiky, či pro laiky, kteří by se rádi dozvěděli něco více o tom, jak se mohou na internetu zviditelnit.Internet marketing, not only in tourism but also in other fields/spheres plays significant role in comprehensive marketing strategy and is actually an integral element of a company. Currently, just internet emphasis becomes one of the major topics of corporate communication. If a company wants to compete the others, the comprehensively elaborate procedures are must, which really is obvious on internet. What can really be helpful in this regard is to set up internet marketing tools properly. With no doubt, internet today is very important in tourism, therefore, in my diploma thesis I do deal with particular general varieties of internet marketing, and at the same time its concrete implementation in tourism. The purpose of my dissertation is to be beneficial for people who are going to be concerned and are interested in this matter and / or for those who want to get announced of how an internet can help them to become more visible.
Keywords:
Advertising; Internet; Marketing; Tourism; Cestovní ruch; Internet; Kampaň; Marketing; Reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26148