Original title:
The entry strategy to Belarussian book market
Translated title:
The entry strategy to Belarussian book market
Authors:
Ivanova, Yulia ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Malý, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The thesis demonstrates the entry strategy of a fundamentally new product - the magazine-catalogue of business books through the publishing house - to the B2B Belarusian book market. This product will help companies to make a better choice in the market of business literature. Customers will enjoy an overview and easy access to the titles, will have a quick reference about the content and prices, and will be able to place purchase orders online. The central issue is the optimization of courier service in the capital city Minsk and the surrounding area based on the customer demand. Therefore there is a need to introduce a new product, which will help to order books through catalogue and having them delivered by post, saving both, time and energy. The thesis is based on actual experience and its conclusions can be used in business practice.Tato diplomová práce rozebírá obchodní strategii vstupu na knižní trh Běloruska na mezifiremní úrovni (B2B). Jádrem práce je analýza nového výrobku - časopisu-katalogu literárních titulů z oblasti obchodní praxe, který je distribuován prostřednictvím zásilkového obchodu. Tento produkt může pomoci firmám zlepšit proces rozhodování při nákupu odborné literatury. Zákazníci budou mít lepší přehled a možnost výběru jednotlivých titulů, dostanou rychlejší reference o obsahu knih a o cenách, a budou moci posílat své objednávky v režimu online. Zásadním problémem řešeným v předkládané diplomové práci je optimalizace kurýrních služeb na území hlavního města Minsku a okolí v souvislosti s poptávkou zákazníků. Z toho důvodu bylo třeba uvést na trh nový produkt, který umožní objednávat knihy prostřednictvím katalogu a doručovat je poštou, což přinese zákazníkům úsporu času i energie. Předkládaná práce vychází z aktuálních zkušeností autora a její závěry jsou použitelné pro obchodní praxi.
Keywords:
Belarus; book market; business literature; entry strategy; mail order catalogue; Bělorusko; knižní trh; obchodní literatura; strategie vstupu; zásilkový katalog
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26686