Název:
Platební metody v českých e-obchodech B2C
Překlad názvu:
Payment methods in czech e-shops B2C
Autoři:
Řehoř, František ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Zaoral, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá současnými možnostmi a trendy při platbách mezi obchodníkem a zákazníkem v českých e-obchodech B2C. Zprvu se práce věnuje specifikaci jednotlivých skupin platebních systémů, dále je pak práce zaměřena na konkrétní platební systémy nabízené na trhu. Pro jejich popis a srovnání jsou zvolena kritéria, která následně umožňují jejich snadnou konfrontaci. Práce detailněji popisuje platební brány, které nabízejí obchodníkovi více platebních možností v rámci jedné integrace. Pomocí dotazníku jsou pak zjištěny zkušenosti a preference lidí při platbách za zboží a služby na internetu. Cílem práce je umožnit, jak obchodníkovi tak zákazníkovi, zorientovat se v dané problematice. Po přečtení této práce by obchodník měl být schopen rozhodnout, jaké platební systémy jsou vhodné či naopak nevhodné pro jeho e-obchod. Naproti tomu zákazník by měl být schopen vybrat pro něj co nejvhodnější variantu platby.This bachelor thesis analyzes current methods and trends when paying via the Internet in the Czech environment of the B2C segment. Firstly, specifications of each payment system are described and the main focus is placed on specific payment systems that are currently available on the market. The description is based on criterions that involve comparison in a very simple way. Online payment gates that provide an integrated system of several methods are introduced in detail. The experience and preferences of customers when paying for goods and services online are then included in the results of the questionnaire. The main objective of the thesis is to help both sides, customer and merchant, to get insight into this issue. After reading this thesis, the merchant should be capable of making the right decision about which payment systems are suitable for his/her e-shop. On the other hand, the customer should be capable of choosing the most comfortable and suitable method which that particular e-shop accepts.
Klíčová slova:
B2C; E-commerce; e-obchod; elektronické platební systémy; Internetové platby; platební metody; B2C; E-commerce; e-shop; electronic payment systems; Internet payments; payment methods
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27539