Original title:
Marketing obchodních řetězců
Translated title:
Marketing of retail chains
Authors:
Žižková, Veronika ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Šanda, Jakub (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingem vybraných obchodních řetězců. Součástí první části je teoretický pohled na marketing obchodu. Druhá část je zaměřena na české obchodní řetězce, na jejich současnou situaci a zahrnuta je i prognóza budoucího vývoje. Součástí je i výzkum, který je proveden v Roudnici nad Labem a to na základě mnou vytvořeného dotazníku. Mezi hlavní cíle patří zjistit, jak zákazníci hodnotí místní obchodní řetězce a podle kterých kritérií se rozhodují při výběru prodejny.This bachelors thesis deals with marketing of selected retail chains. The first part is a theoretical view on business marketing. The second part focuses on the Czech retail chains, their current status, and a forecast of future development is also included. The bachelors thesis also includes a research that is made in Roudnice nad Labem based on a questionnaire created by me. The main objectives are to determine how customers evaluate the local chain stores and what are the criteria of those customers for choosing a store.
Keywords:
business marketing; marketing research; retail chains; marketing obchodu; marketingový výzkum; obchodní řetězce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25801