Original title:
Marketingový koncept pro nově vznikající film Splněný zen
Translated title:
Marketing concept of newly developed film Splněný Zen
Authors:
Pánková, Jitka ; Postler, Milan (advisor) ; Adamovský, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Posláním této bakalářské práce je vypracovat strategii k realizaci filmového projektu Splněný Zen. Její teoretický základ spočívá ve vymezení základních marketingových pojmů, zaměřuje se na charakteristiku, podstatu a funkci marketingu. V praktické části je zpracována analýza situace filmového průmyslu v České republice, možnosti podpory vzniku filmových děl v souvislosti s projektem Splněný Zen a obecné postupy vzniku filmového díla. Závěr práce je věnován detailnímu návrhu konceptu a marketingové strategii, kterou by se tento projekt mohl řídit při své realizaci.The goal of this bachelor's thesis is to work out a strategy of realization of a film project Splněný Zen. It's theoretical basis lies within definition of marketing terms and it focuses on characterisation, substance and function of marketing. The analysis of the situation of film industry in the Czech Republic, the opportunities of film developing support in context of the Splněný Zen project, and general procedures of creation of a film work, are to be found in the practical part. The last part of this work is dedicated to a detailed concept design and a marketing strategy, which could be used in realization of the project.
Keywords:
creation of a film; film financing; film industry; marketing strategy; filmový průmysl; financování filmu; marketingová strategie; vznik filmu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26681