Original title:
Spoločenská zodpovednosť ako súčasť stratégie firmy
Translated title:
Corporate responsibility as a part of company strategy
Authors:
Pavelčíková, Katarína ; Dušková, Iva (advisor) ; Soukupová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Hlavnou témou bakalárskej práce je problematika spoločenskej zodpovednosti podniku, ktorá si postupne získava nových priaznivcov, a tak naberá na dôležitosti. Prvá časť práce je zameraná na popísanie základných charakteristík konceptu a následne na objasnenie postupu včlenenia spoločenskej zodpovednosti do hlavnej stratégie podniku. Posledná stať teoretickej časti upozorňuje na potrebné odlíšenie konceptu od firemnej filantropie a Public Relations. V praktickej časti práca popisuje dlhodobú stratégiu spoločnosti Nike, Inc., ktorej vlastné aktivity zabezpečujú nie len uspokojenie požiadaviek všetkých zainteresovaných skupín podniku, ale aj podporu vlastného biznisu a celého odvetvia, v ktorom podnik pôsobí. Autorka chce prácou poukázať na to, že implementovanie spoločenskej zodpovednosti podniku do strategického plánu, môže firme pomôcť získať konkurenčnú výhodu a podporiť komunity, ktorých je súčasťou.Hlavním tématem bakalářské práce je problematika společenské odpovědnosti podniku, která si postupně získává nové příznivce, a tak nabírá na důležitosti. První část práce je zaměřena na popsání základních charakteristik konceptu a následně na objasnění postupu včlenění společenské odpovědnosti do hlavní strategie podniku. Poslední část teoretické části upozorňuje na potřebné rozlišení konceptu od firemní filantropie a Public Relations. V praktické části práce popisuje dlouhodobou strategii společnosti Nike, Inc., jejíž vlastní aktivity zajišťují nejen uspokojení požadavků všech zainteresovaných skupin podniku, ale také podporu vlastního byznysu a celého odvětví, ve kterém podnik působí. Autorka chce prací poukázat na to, že zapracování společenské odpovědnosti podniku do strategického plánu, může firmě pomoci získat konkurenční výhodu a podpořit komunity, jejichž je součástí.The main topic of thesis is the issue of corporate social responsibility, which gradually acquires new fans and so is gaining importance. The first part aims to describe the basic characteristics of the concept and then clarifying the procedure for the incorporation of social responsibility to the main business strategy. Latest part of the theoretical part points to need to distinguish from the concept of corporate philanthropy and Public Relations. The practical part of the thesis describes long-term strategy of Nike, Inc., which own activities manage not only meet the requirements of all stakeholders, the company but the promotion of own business and the industry in which the enterprise operates. The author wants to point out in the thesis that implementing corporate social responsibility into the strategic plan can help every company to gain competitive advantage and support the community, which is part of.
Keywords:
Corporate social responsibility; Nike; stakeholders; strategy; Nike; Spoločenská odpovědnost podniku; strategie; zainteresované skupiny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23856